Πραγματικά αν θέλαμε να πιάσουμε όλο
το εύρος των συζητήσεων μεταξύ φοιτητών για τη φετινή εξεταστική, δεν μπορούμε
παρά να ξεκινήσουμε από το χρόνο διεξαγωγής αυτής. Όλοι οι υπόλοιποι, εκτός από
το πρώτο έτος, έχουμε δει εξεταστικές να κρατάνε ένα μήνα. Εύλογα θα πει
κανείς, ότι εδώ κάναμε εξάμηνο σε δυόμιση μήνες, η εξεταστική μας μάρανε; Η
απεργία των διοικητικών στην αρχή του έτους προβλήθηκε από πολλούς (κυβέρνηση,
υπουργείο, Πρετεντέρη, ΔΑΠ, ΟΝΝΕΔ) ως η αιτία για όλα τα δεινά που πέρασαν και
περνάνε οι φοιτητές φέτος. Η αλήθεια είναι ότι η απεργία των διοικητικών ήταν η
αφορμή και όχι η αιτία για να μπει σε εφαρμογή μια ακόμη πτυχή της
εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης, η εντατικοποίηση των ρυθμών σπουδών. Αλλιώς πώς
εξηγείται ότι όλη η συζήτηση για το χαμένο εξάμηνο ξεκίνησε (κάπου εκεί τον
Οκτώβρη) πριν ακόμα το ημερολόγιο μιλήσει βάζοντας κάτω τις μέρες μία μία; Κι
αν πάλι ήταν πραγματικό πρόβλημα το χαμένο εξάμηνο γιατί από όλο το ΕΚΠΑ και το
ΕΜΠ το έχασε μόνο η Νομική που (εντελώς τυχαία αναφέρουμε εμείς) ήταν από τις
σχολές που εκείνο το διάστημα έκανε κινητοποιήσεις ως φοιτητικός σύλλογος και
στήριζε την απεργία των διοικητικών. Ή γιατί η φετινή χρονιά που όντως ξεκίνησε
καθυστερημένα, ήταν και η μοναδική χρονιά που το δικό μας τμήμα κατάφερε (!) να
συμπληρώσει τις 13 προβλεπόμενες εβδομάδες (πληροφορία που «ξέφυγε» από
καθηγητή μας) ενώ αποτελεί ψηφισμένος νόμος από το 2011; Και γιατί ο νέος
εσωτερικός κανονισμός των ιδρυμάτων που είναι στα σκαριά θα αυξήσει το όριο
στις δεκατέσσερις βδομάδες, λες και δεν μας έφταναν οι δεκατρείς; Η απάντηση
είναι απλή. Το υπουργείο θέλει να έχει
στη φαρέτρα του ένα ακόμα βέλος κάθε φορά που το φοιτητικό κίνημα θα σηκώνει
αντιστάσεις, και αυτό το βέλος λέγεται «χαμένο εξάμηνο» έχοντας πλέον,
δυστυχώς, και το απτό παράδειγμα της Νομικής. Το όριο των 13 εβδομάδων είναι ο
λόγος, λοιπόν, που θα κάνουμε την εξεταστική σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα!
Ποιος φταίει σε αυτή την περίπτωση; Οι διοικητικ… ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ!
Το άλλο θέμα συζήτησης που συνδέεται
με το άγχος που λίγο πολύ έχουμε για την εξεταστική έχει να κάνει με τα μαθήματα, την ύλη, τις σημειώσεις και τις εργασίες!
Πάνω στη λογική που περιγράψαμε παραπάνω, δηλαδή μιας πιο εντατικοποιημένης
καθημερινότητας, μπορούμε να παρατηρήσουμε μια σταδιακή, ύπουλη θα μπορούσε να
πει κανείς, αλλαγή. Αυτή έχει να κάνει με το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια η
ύλη σε κάποια μαθήματα εντελώς τυχαία αυξάνεται. Αυτό από μόνο του ίσως σε
μερικούς δε λέει κάτι. Αλλά αν δούμε και
το κομμάτι των εργασιών παράλληλα; Η φετινή χρονιά έδωσε ρέστα και σε αυτόν τον
τομέα. Ποια μαθήματα έχουν, είναι υποχρεωτικές, τις διαβάζει ή τσάμπα θα
την κάνω, είναι τουλάχιστον πριμοδοτικές; Τι γίνεται τελικά με τις εργασίες και
γιατί κάποιοι αντιδρούν; Αντιδράμε γιατί
οι εργασίες ως υποχρεωτικές για να δώσει κανείς ένα μάθημα, ανοίγουν το δρόμο
για μια ακόμη αλλαγή που προβλέπει ο Εσωτερικός Κανονισμός που εισάγει τα
προαπαιτούμενα και τις αλυσίδες μαθημάτων (π.χ. για να δώσει κανείς πολιτική
επιστήμη ΙΙ θα πρέπει να έχει περάσει πολιτική επιστήμη Ι). Ο υπερβολικός
φόρτος εργασιών αποτελεί ένα ακόμα κομμάτι του παζλ που συνθέτει την εικόνα
ενός πιο εντατικοποιημένου πανεπιστημίου, όπου κανείς δεν θα έχει χρόνο αλλά
και όρεξη για τίποτα άλλο εκτός από την εκπαιδευτική διαδικασία. «Καλά ρε
παιδιά», θα έλεγε κάποιος «αλλά με τις σημειώσεις πάλι, τι πρόβλημα έχετε»;
Εξηγούμαστε. Κανένα απολύτως. Το πρόβλημα το έχουμε με το πελατειακό δίκτυο που
στήνει η ΔΑΠ. Που αν είσαι φίλος της, και κυρίως δυνάμει ψηφοφόρος της, θα
τσιμπήσεις τις σημειωσούλες ή το κονέ με τον καθηγητή (ναι, μην απορείς,
συμβαίνουν κι αυτά). «Εντάξει», λέει κάποιος άλλος, «και γιατί εσένα κι εμένα
να μας ενοχλεί αυτό»; Εξηγούμαστε και πάλι. Ναι, μας πειράζει το γεγονός ότι η
ΔΑΠ σε συλλογικά προβλήματα δίνει ατομικές λύσεις. Γιατί έτσι προάγει τον
ατομικό δρόμο και καλλιεργεί τη λογική που λέει ότι πατάμε επί πτωμάτων
προκειμένου να τα καταφέρουμε. Υπεύθυνοι για την παραπάνω κατάσταση;
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ, ΔΑΠ, ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ – ΠΕΡΣΟΝΕΣ.
ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΗ:
η εξεταστική αποτελεί πεδίο δόξης λαμπρό
για να ξεδιπλωθεί όλο το φάσμα της καθηγητικής αυθαιρεσίας. Πρέπει να έχουμε
στο μυαλό μας ότι η δοκιμασία των πανελληνίων τελείωσε ανεπιστρεπτί! Τι
σημαίνει αυτό; Ότι είτε μιλάμε για την εξεταστική είτε για τα μαθήματα, ο
καθηγητής ΔΕΝ μπορεί να μας αρνηθεί την είσοδο στο αμφιθέατρο ακόμα κι αν
έχουμε αργήσει. Ο καθηγητής ΔΕΝ μπορεί να μας βγάλει έξω. Ο καθηγητής ΔΕΝ
μπορεί να μας μηδενίσει επειδή νόμισε (άκου εκεί!) ότι αντιγράψαμε. Ο καθηγητής
ΔΕΝ μπορεί να μας αλλάξει θέση επειδή το φενγκ σούι το επιβάλλει!
·
ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΣ ΛΕΝΕ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΓΙΑ ΧΑΜΕΝΑ ΕΞΑΜΗΝΑ ΚΑΙ FAST
TRACK
ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΕΣ ΘΑ ΜΑΣ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥΣ – ΕΜΕΙΣ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥΣ ΡΥΘΜΟΥΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΗΣ
·
ΟΥΤΕ ΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ. ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ (για ποιον χτυπάει η καμπάνα κ. Ιωακειμίδη;)
·
ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ ΣΕ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΚΑΘΗΓΗΤΙΚΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑΣ
Σε όλα τα παραπάνω να σηκώσουμε συλλογικό
τείχος αντίστασης και αμφισβήτησης
Ριζοσπαστική Αριστερή Συσπείρωση
σχήμα της
Ενιαίας Ανεξάρτητης Αριστερής Κίνησης
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου