Με αφορμή την είσοδο της χώρας στο μηχανισμό ‘‘στήριξης’’ της Ε.Ε. και του Δ.Ν.Τ. εξελίσσεται μια ολόκληρη επικοινωνιακή εκστρατεία από τα Μ.Μ.Ε. και ΠΑΣΟΚ-NΔ-ΛΑΟΣ, η οποία αποσκοπεί ούτε λίγο ούτε πολύ στο να πείσει την κοινή γνώμη ότι για τα οικονομικά προβλήματα της χώρας και τα τεράστια ελλείματα φτάινε οι ίδιοι οι εργαζόμενοι που ζούν ‘‘πάνω από τις δυνατότητές τους’’, που είναι ‘‘αντιπαραγωγικοί’’ στην εργασία τους, που παίρνουν ‘‘υπέρογκους μισθούς και συντάξεις’’ σε σχέση με άλλες ευρωπαικές χώρες και άλλα πρεμφερή. Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση προσπαθεί σήμερα να μας πείσει ότι κομμάτι του προβλήματος αποτελούν και οι ‘‘ζημιογόνες’’ για την ελληνική οικονομία δημόσιες επιχειρήσεις (που παράγουν και προσφέρουν βασικά αγαθά και υπηρεσίες όπως νερό, ρεύμα, μεταφορές, τηλεπικοινωνίες κ.α), και με πρόσχημα έτσι την ανάγκη ‘‘εξυγίανση’’ τους, επιχειρεί να περάσει, χωρίς αντιδράσεις, υπηρεσίες και αγαθά στα χέρια επιχειρηματιών και πολυεθνικών. Με απλά λόγια παρουσιάζεται μια εικόνα συλλογικής ευθύνης του λαού για την κρίση από κάποιους ‘‘έγκυρους’’ αναλυτές, δημοσιογράφους και πολιτικούς, που κωδικοποιείται στη λογική ‘‘όλοι τρώγαμε παραπάνω από όσο αντέχαμε και εργαζόμασταν χωρίς αίσθημα κοινωνικής ευθύνης και τώρα όπως είναι φυσικό ήρθε η ώρα της πληρωμής’’ (και των ιδιωτικοποιήσεων, προσθέτουμε εμείς…)
Διαχρονικά χρήσιμο εργαλείο στα χέρια των κυβερνήσεων από τη μεταπολίτευση και μετά -παρά το γεγονός ότι οι ίδιες διαρυγνύουν τα ιμάτια τους σε σχέση με τις ‘‘καλές προθέσεις’’ τους- αποτελεί το λεγόμενο ‘‘δημοσιονομικό έλλειμμα’’, δηλαδή το ποσό/έλλειμμα εκείνο, το οποίο παρουσιάζεται όταν το προυπολογισμένα έσοδα είναι λιγότερα από τα αντίστοιχα έξοδα ενός κράτους. Η χώρα έτσι, που έχει ελλειμματικό προυπολογισμό, προκειμένου να καλύψει τα τρέχοντα έξοδα της (και να πληρώσει μέρος του χρέους της) βγαίνει στην εγχώρια ή διεθνή αγορά για να δανειστεί (βλ.ΔΝΤ στη περίπτωση μας), ενώ ταυτόχρονα πουλάει ο,τι μπορει (βλ.ιδιωτικοποιήσεις). Ταυτόχρονα μειώνει όσο το δυνατόν περισσότερο τις ‘‘δαπάνες’’ της (βλ. μισθούς, συντάξεις, κοινωνικές παροχές). Αυτά σε πολύ γενικές γραμμές λέει η οικονομική θεωρία για το δημοσιονομικό έλλειμμα. Μια συνταγή που απ’ ότι φαίνεται ακολουθείται και στη δική μας περίπτωση.
Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα ‘‘εκποιήσεων παραχωρήσεων και μετοχοποιήσεων’’ που παρουσιάστηκε από τον υπουργό Οικονομίας, Γ.Παπακωνσταντίνου, προβλέπει το μεγαλύτερο σε εύρος σχέδιο ιδιωτικοποιήσεων από τη μεταπολίτευση και μετά:
Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας: Το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει τη πώληση του 49% του οργανισμού σε ιδιωτική εταιρία, με παράλληλη εκχώρηση του μάνατζμεντ σε ιδιώτες, ενώ προβλέπεται και η κατάργηση των ‘‘ζημιογόνων’’ δρομολογίων. Σε ανακοίνωσή της η ίδια η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών Υπαλλήλων, κάνει λόγο για «ξεπούλημα της περιουσίας του Δημοσίου» και πως «η πώληση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η παραχώρηση του μάνατζμεντ, η περικοπή των 'δήθεν' ζημιογόνων δρομολογίων και η πώληση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ δεν έχουν καμία σχέση με την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου».
Οργανισμοί Λιμένων Ελλάδας: Για τα λιμάνια εθνικής σημασίας, όπως της Ραφήνας, της Χίου, της Μυτιλήνης, της Ρόδου κ.ά., το πρόγραμμα προβλέπει τη πώληση επίσης του 49% σε ιδιωτικές εταιρίες. Ταυτόχρονα η κυβέρνηση ανακοίνωσε την παροχή επιπρόσθετων ‘’υπηρεσιών’’ στο τομέα της ναυσιπλοίας, από ξένες εταιρίες (βλ…‘‘στρατηγικούς εταίρους’’), που θα δραστηριοποιηθούν για πρώτη φορά στη χώρα μας, ανοίγοντας τις…πόρτες στο ξένο κεφάλαιο.
Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ): Σε σχέση με τα ΕΛΤΑ προβλέπεται η πώληση του 39% της δημόσιας, κρατικής εταιρίας σε ιδιωτική επιχείρηση. Αντίθετοι με την πρόθεση της κυβέρνησης για ιδιωτικοποίηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων δηλώσαν με ανακοίνωση τους οι εργαζόμενοί στα ταχυδρομεία, εκτιμώντας ότι μια τέτοια κίνηση θα υποβαθμίσει την εξυπηρέτηση των πολιτών και την ποιότητα των ταχυδρομικών υπηρεσιών, ενώ ταυτόχρονα θα οδηγήσει σε κλείσιμο πολλών καταστημάτων, με αποτέλεσμα εκατοντάδες εργαζόμενοι να βρεθούν στο δρόμο. Οι εργαζόμενοι στα ΕΛΤΑ θέτουν επίσης θέμα απορρήτου και εχεμύθειας της επικοινωνίας, που όπως αναφέρουν εκχωρούνται σε ιδιωτικά συμφέροντα, ενώ η διακίνηση της αλληλογραφίας του λαού θα είναι υπό τον έλεγχο "κάποιου ιδιώτη", ντόπιου ή ξένου, γεγονός που θέτει εν αμφιβόλω τα δημοκρατικά δικαιώματα.
Ελληνικά Αεροδρόμια: Η κυβέρνηση μεταξύ άλλων ανακοίνωσε τις προθέσεις της σε σχέση με το μέλλον των ελληνικών αεροδρομίων. Συγκεκριμένα, οι υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών Γ.Παπακωνσταντίνου και Δ.Ρέππας, ανακοίνωσαν τη χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, πέραν του 2026, οπότε και λήγει η παρούσα σύμβαση με ξένη πολυεθνική, επεκτείνοντας στη ουσία χρονικά, την αντιλαϊκή συμφωνία. Παράλληλα κοινοποίησαν ότι ετοιμάζεται νομοσχέδιο, βάσει του οποίου θα εφαρμοστούν συμβάσεις παραχώρησης στα 33 περιφερειακά ελληνικά αεροδρόμια, τα οποία θα μετατραπούν σε ανώνυμες εταιρείες.
ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, Καζίνα: Όσο αφορά στους δυο κρατικούς οργανισμούς ύδρευσης και αποχέτευσης (ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ), ανακοινώθηκε ότι το Δημόσιο θα πουλήσει το 23% των μετοχών της ΕΥΑΘ και το 10% της ΕΥΔΑΠ, παραχωρώντας δηλαδή συνολικά το 49% των μετοχών των 2 εταιριών σε ιδιώτες. Ταυτόχρονα η κυβέρνηση σκέφτεται να παραχωρήσει και το μάνατζμεντ των δυο οργανισμών σε ιδιωτικές εταιρίες. Παράλληλα, ο υπουργός φανέρωσε με θρασύτατο τρόπο τη στήριξη του στα ακραία νεοφιλελεύθερα δόγματα και το ελληνικό κεφάλαιο, ανακοινώνοντας (αντί για το οριστικό κλείσιμο τους…) τη πλήρη παραχώρηση των καζίνο της Κέρκυρας και της Πάρνηθας σε ελληνικές ιδιωτικές εταιρίες, με πώληση του 100% και 51% αντίστοιχα.
Φυσικά η λίστα των ‘‘αποκρατικοποιήσεων’’ δεν τελειώνει εδώ, αλλά επεκτείνεται και σε άλλους τομείς. Είναι φανερό πως η κυβέρνηση μετά τη πρωτόγνωρη επίθεση στο κόσμο της εργασίας με μειώσεις μισθών και συντάξεων, φοροεπιδρομή και σακάτεμα δημοκρατικών ελευθεριών μέσω της κατασταλτικής μανίας του τελευταίου διαστήματος (βλ. καταστολή στις τελευταίες διαδηλώσεις για ΔΝΤ, Παλαιστίνη), ανοίγει το φάκελο ‘‘ΠΩΛΕΙΤΑΙ’’. Το νεοφιλελεύθερο δόγμα των ιδιωτικοποιήσεων φαίνεται πως υιοθετήθηκε ήδη από το ΠΑΣΟΚ το επόμενο διάστημα θα γίνει προσπάθεια να επιβληθεί και στη πράξη. Απέναντι λοιπόν στη νέα επίθεση ΠΑΣΟΚ-ΔΝΤ το φοιτητικό και εργατικό κίνημα πρέπει να δώσει απάντηση με νέους ακηδεμόνευτους, ανυποχώρητους αγώνες για τις διεκδικήσεις του σήμερα, για να ελπίζει για ένα καλύτερο μέλλον αύριο!
Διαχρονικά χρήσιμο εργαλείο στα χέρια των κυβερνήσεων από τη μεταπολίτευση και μετά -παρά το γεγονός ότι οι ίδιες διαρυγνύουν τα ιμάτια τους σε σχέση με τις ‘‘καλές προθέσεις’’ τους- αποτελεί το λεγόμενο ‘‘δημοσιονομικό έλλειμμα’’, δηλαδή το ποσό/έλλειμμα εκείνο, το οποίο παρουσιάζεται όταν το προυπολογισμένα έσοδα είναι λιγότερα από τα αντίστοιχα έξοδα ενός κράτους. Η χώρα έτσι, που έχει ελλειμματικό προυπολογισμό, προκειμένου να καλύψει τα τρέχοντα έξοδα της (και να πληρώσει μέρος του χρέους της) βγαίνει στην εγχώρια ή διεθνή αγορά για να δανειστεί (βλ.ΔΝΤ στη περίπτωση μας), ενώ ταυτόχρονα πουλάει ο,τι μπορει (βλ.ιδιωτικοποιήσεις). Ταυτόχρονα μειώνει όσο το δυνατόν περισσότερο τις ‘‘δαπάνες’’ της (βλ. μισθούς, συντάξεις, κοινωνικές παροχές). Αυτά σε πολύ γενικές γραμμές λέει η οικονομική θεωρία για το δημοσιονομικό έλλειμμα. Μια συνταγή που απ’ ότι φαίνεται ακολουθείται και στη δική μας περίπτωση.
Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα ‘‘εκποιήσεων παραχωρήσεων και μετοχοποιήσεων’’ που παρουσιάστηκε από τον υπουργό Οικονομίας, Γ.Παπακωνσταντίνου, προβλέπει το μεγαλύτερο σε εύρος σχέδιο ιδιωτικοποιήσεων από τη μεταπολίτευση και μετά:
Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας: Το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει τη πώληση του 49% του οργανισμού σε ιδιωτική εταιρία, με παράλληλη εκχώρηση του μάνατζμεντ σε ιδιώτες, ενώ προβλέπεται και η κατάργηση των ‘‘ζημιογόνων’’ δρομολογίων. Σε ανακοίνωσή της η ίδια η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών Υπαλλήλων, κάνει λόγο για «ξεπούλημα της περιουσίας του Δημοσίου» και πως «η πώληση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η παραχώρηση του μάνατζμεντ, η περικοπή των 'δήθεν' ζημιογόνων δρομολογίων και η πώληση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ δεν έχουν καμία σχέση με την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου».
Οργανισμοί Λιμένων Ελλάδας: Για τα λιμάνια εθνικής σημασίας, όπως της Ραφήνας, της Χίου, της Μυτιλήνης, της Ρόδου κ.ά., το πρόγραμμα προβλέπει τη πώληση επίσης του 49% σε ιδιωτικές εταιρίες. Ταυτόχρονα η κυβέρνηση ανακοίνωσε την παροχή επιπρόσθετων ‘’υπηρεσιών’’ στο τομέα της ναυσιπλοίας, από ξένες εταιρίες (βλ…‘‘στρατηγικούς εταίρους’’), που θα δραστηριοποιηθούν για πρώτη φορά στη χώρα μας, ανοίγοντας τις…πόρτες στο ξένο κεφάλαιο.
Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ): Σε σχέση με τα ΕΛΤΑ προβλέπεται η πώληση του 39% της δημόσιας, κρατικής εταιρίας σε ιδιωτική επιχείρηση. Αντίθετοι με την πρόθεση της κυβέρνησης για ιδιωτικοποίηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων δηλώσαν με ανακοίνωση τους οι εργαζόμενοί στα ταχυδρομεία, εκτιμώντας ότι μια τέτοια κίνηση θα υποβαθμίσει την εξυπηρέτηση των πολιτών και την ποιότητα των ταχυδρομικών υπηρεσιών, ενώ ταυτόχρονα θα οδηγήσει σε κλείσιμο πολλών καταστημάτων, με αποτέλεσμα εκατοντάδες εργαζόμενοι να βρεθούν στο δρόμο. Οι εργαζόμενοι στα ΕΛΤΑ θέτουν επίσης θέμα απορρήτου και εχεμύθειας της επικοινωνίας, που όπως αναφέρουν εκχωρούνται σε ιδιωτικά συμφέροντα, ενώ η διακίνηση της αλληλογραφίας του λαού θα είναι υπό τον έλεγχο "κάποιου ιδιώτη", ντόπιου ή ξένου, γεγονός που θέτει εν αμφιβόλω τα δημοκρατικά δικαιώματα.
Ελληνικά Αεροδρόμια: Η κυβέρνηση μεταξύ άλλων ανακοίνωσε τις προθέσεις της σε σχέση με το μέλλον των ελληνικών αεροδρομίων. Συγκεκριμένα, οι υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών Γ.Παπακωνσταντίνου και Δ.Ρέππας, ανακοίνωσαν τη χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, πέραν του 2026, οπότε και λήγει η παρούσα σύμβαση με ξένη πολυεθνική, επεκτείνοντας στη ουσία χρονικά, την αντιλαϊκή συμφωνία. Παράλληλα κοινοποίησαν ότι ετοιμάζεται νομοσχέδιο, βάσει του οποίου θα εφαρμοστούν συμβάσεις παραχώρησης στα 33 περιφερειακά ελληνικά αεροδρόμια, τα οποία θα μετατραπούν σε ανώνυμες εταιρείες.
ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, Καζίνα: Όσο αφορά στους δυο κρατικούς οργανισμούς ύδρευσης και αποχέτευσης (ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ), ανακοινώθηκε ότι το Δημόσιο θα πουλήσει το 23% των μετοχών της ΕΥΑΘ και το 10% της ΕΥΔΑΠ, παραχωρώντας δηλαδή συνολικά το 49% των μετοχών των 2 εταιριών σε ιδιώτες. Ταυτόχρονα η κυβέρνηση σκέφτεται να παραχωρήσει και το μάνατζμεντ των δυο οργανισμών σε ιδιωτικές εταιρίες. Παράλληλα, ο υπουργός φανέρωσε με θρασύτατο τρόπο τη στήριξη του στα ακραία νεοφιλελεύθερα δόγματα και το ελληνικό κεφάλαιο, ανακοινώνοντας (αντί για το οριστικό κλείσιμο τους…) τη πλήρη παραχώρηση των καζίνο της Κέρκυρας και της Πάρνηθας σε ελληνικές ιδιωτικές εταιρίες, με πώληση του 100% και 51% αντίστοιχα.
Φυσικά η λίστα των ‘‘αποκρατικοποιήσεων’’ δεν τελειώνει εδώ, αλλά επεκτείνεται και σε άλλους τομείς. Είναι φανερό πως η κυβέρνηση μετά τη πρωτόγνωρη επίθεση στο κόσμο της εργασίας με μειώσεις μισθών και συντάξεων, φοροεπιδρομή και σακάτεμα δημοκρατικών ελευθεριών μέσω της κατασταλτικής μανίας του τελευταίου διαστήματος (βλ. καταστολή στις τελευταίες διαδηλώσεις για ΔΝΤ, Παλαιστίνη), ανοίγει το φάκελο ‘‘ΠΩΛΕΙΤΑΙ’’. Το νεοφιλελεύθερο δόγμα των ιδιωτικοποιήσεων φαίνεται πως υιοθετήθηκε ήδη από το ΠΑΣΟΚ το επόμενο διάστημα θα γίνει προσπάθεια να επιβληθεί και στη πράξη. Απέναντι λοιπόν στη νέα επίθεση ΠΑΣΟΚ-ΔΝΤ το φοιτητικό και εργατικό κίνημα πρέπει να δώσει απάντηση με νέους ακηδεμόνευτους, ανυποχώρητους αγώνες για τις διεκδικήσεις του σήμερα, για να ελπίζει για ένα καλύτερο μέλλον αύριο!
ΧΤΥΠΑΝΕ ΚΑΤΑΚΤΗΣΕΙΣ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΑΙΩΝΑ ΚΑΙ ΞΕΠΟΥΛΟΥΝ ΤΗ ΧΩΡΑ, ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ, ΟΛΟΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ!!
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου