Φωτιά
έχουν πάρει εδώ και μερικές μέρες οι
συζητήσεις πρόσωπο με πρόσωπο αλλά και
στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για το
γνωστό θέμα που μας προβληματίζει όλους
την τελευταία βδομάδα, την εξεταστική.
Πέρα από τις συζητήσεις αναφορικά με
την ύλη του μαθήματος, τα σος, τι θέματα
βάζει συνήθως ο καθηγητής, τις εργασίες
που χρειάζεται το κάθε μάθημα είναι
υποχρεωτικές, πριμοδοτικές, απαλλακτικές
ή μήπως τίποτα από όλα αυτά έχει προστεθεί
άλλο ένα θέμα και έχει να κάνει με τον
τρόπο που μας αντιμετωπίζουν καθηγητές
και επιτηρητές την ώρα της εξέτασης.
Βέβαια,
πριν γίνει αναφορά σε συγκεκριμένα
περιστατικά καθηγητικής αυθαιρεσίας
που παρατηρήσαμε την προηγούμενη
βδομάδα, δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε
στο ότι για ακόμη μία φορά η εξεταστική
γίνεται μέσα σε 20 μέρες γεγονός που μας
δυσκολεύει ακόμα περισσότερο στο να
δίνουμε μαθήματα και να τα περνάμε αφού
έτσι όπως έχει φτιαχτεί το πρόγραμμα
δίνουμε καθημερινά και πολλές φορές
δύο ή τρία μαθήματα την ίδια μέρα. Δίνουμε
σε ορόφους και αμφιθέατρα που επιτέλους
μοιάζουν με τα ευρωπαϊκά, με τα σκουπίδια
να μας κάνουν παρέα σε κάθε περίπτωση
και τις καθαρίστριες απολυμένες. Ο
κλιματισμός που κάποτε υπήρχε και
μερικοί από μας προλάβαμε αποτελεί
παρελθόν γιατί στα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια
οι άνθρωποι που τα συντηρούν απολύονται
και αυτοί. Αποτέλεσμα; Εξεταστική μέσα
Ιουλίου, για 20 μέρες (το παλιό καιρό
κάναμε και ένα μήνα), χωρίς κλιματισμό,
με τα σκουπίδια να είναι αν μη τι άλλο
παντού και επειδή δεν φτάνουν όλα αυτά
έχουμε και προβλήματα την ώρα της
εξέτασης.
Η κάθε εξεταστική
είναι μια ευκαιρία για να βγάλει κανείς
το πραγματικό του εαυτό. Μαθαίνεις τις
διορατικές ικανότητες του κάθε επιτηρητή
που σε αλλάζει θέση πριν ακόμα κάτσεις
γιατί ΘΑ αντιγράψεις (σε κόβει από τη
φάτσα!), μαθαίνεις, άκουσον άκουσον, σε
ένα τμήμα σαν το δικό μας βιολογία, αφού
όπως είπε ο κ Δοξιάδης στην εξέταση του
μαθήματος «Λόγος και Ιδεολογία» μπορούμε
να προβλέψουμε τις βιολογικές μας
ανάγκες στην προσπάθεια του να μας
πείσει ότι ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ να πάει κανείς
τουαλέτα την ώρα της εξέτασης. Μαθαίνουμε
επίσης ότι το πρόγραμμα εξέτασης λέει
ψέματα όταν λέει ότι το μάθημα εξετάζεται
2 ώρες γιατί ο καθηγητής είναι πεπεισμένος
ότι χρειάζεσαι λιγότερο, όπως ο κ Λυριτζής
στο μάθημα «Συγκριτική πολιτική» που
μάζεψε τα γραπτά μισή ώρα πριν τη λήξη
της εξέτασης παρά τις αντιδράσεις
συναδέλφων. Στη τελική μαθαίνεις ότι
πρέπει να ανταγωνίζεσαι το διπλανό σου
στην εξέταση γιατί αν ρίξει κάνα βλέφαρο
στο γραπτό σου θα σου πάρει τη θέση ούτε
καν στην αγορά εργασίας αλλά στην ουρά
του ΟΑΕΔ και άλλα πολλά.
Στην
εξέταση έχουμε και εμείς δικαιώματα!
Καταρχήν διαρκεί 2 ώρες ακατέβατα. Δεν
δεχόμαστε να αποκλειστούμε από εξέταση
γιατί δεν έχουμε κάνει εργασία σε κάποιο
μάθημα. Δεν μπορεί κάποιος που ξύπνησε
στραβά το πρωί να μας αλλάζει θέση για
να βελτιώσει το φενγκ σούι. Αν κάποιος
μας απαγορεύσει να πάμε τουαλέτα (!) απλά
σηκωνόμαστε και πάμε και προτρέπουμε
και τους συναδέλφους μας να κάνουν το
ίδιο. Δεν μπορεί κανείς να μας κρατήσει
εκτός εξέτασης επειδή αργήσαμε 5 λεπτά
να μπούμε στο αμφιθέατρο ειδικά αν δεν
έχουν δοθεί θέματα.
Την
περίοδο της εξεταστικής πέρα από τις
γνώσεις μας σε κάθε μάθημα εξεταζόμαστε
σε σημαντικότερα μαθήματα όπως είναι
αυτό της συλλογικότητας και της
αλληλεγγύης ενάντια σε κάθε μορφή
καθηγητικής αυθαιρεσίας που δημιουργούν
μια πιο αυταρχικοποιημένη εκδοχή του
κατά τα άλλα ευρωπαϊκού πανεπιστημίου.
Κανένας μόνος του στην εξεταστική...
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου