“Καλούνται
οι επί πτυχίω (9ου εξαμήνου και άνω)
φοιτητές που χρωστούν έως 3 μαθήματα
(χειμερινά - εαρινά) για τη λήψη του
πτυχίου, να δηλώσουν σε αυτήν την φόρμα
ΜΟΝΟ τα εαρινά μαθήματα ΠΟΥ ΟΦΕΙΛΟΥΝ.
Τα χειμερινά μαθήματα θα δηλωθούν
κανονικά στην πλατφόρμα my-studies.
Η
παρούσα δήλωση πρέπει να κατατεθεί στη
θυρίδα της γραμματείας από 16/11/2015 -
13/12/2015 κάθε Δευτέρα – Τετάρτη – Παρασκευή
και ώρες 10:00 – 13:00.”
Με αυτή την ανακοίνωση, το τμήμα ουσιαστικά ενημερώνει τους φοιτητές ότι η επικείμενη εξεταστική θα είναι διπλή μόνο για όλους όσοι χρωστούν εώς και τρία μαθήματα. Για να το πούμε απλά, αν κάποιος χρωστάει τέσσερα, πέντε ή και παραπάνω μαθήματα οφείλει να περιμένει μέχρι την εαρινή εξεταστική τον Ιούλιο, για να καταφέρει να ολοκληρώσει τις σπουδές του. Η πραγματικότητα είναι , ότι τέτοιου τύπου κινήσεις του τμήματος δεν πέφτουν ως κεραυνοί εν αιθρία. Αντιθέτως, τα τελευταία χρόνια είναι σαφές ότι τόσο από πλευράς τμήματος όσο και από πλευράς υπουργείου μπαίνει μία κατεύθυνση συμπύκνωσης της διάρκειας των εξεταστικών περιόδων -σε πολλούς από εμάς είναι ακόμα νωπές οι μνήμες των εξεταστικών 2,5 εβδομάδων- καθώς και μία κατεύθυνση επιβολής προαπαιτουμένων για να μπορούν οι φοιτητές να εξετάζονται και να περνούν μαθήματα (βλέπε συνεχώς διογκούμενες ύλες, υποχρεωτικές εργασίες για να εξεταστείς σε κάποιο μάθημα, υποχρεωτική παρουσία σε μαθήματα κτλ).
Οι κατευθύνσεις αυτές αποτυπώνονται σε όλα τα νομοσχέδια που έχουν κατατεθεί και ψηφιστεί τα τελευταία χρόνια, όπως αυτά των Διαμαντοπούλου-Αρβανιτόπουλου και έπεται να αποτυπωθούν με ακόμα πιο οξύ τρόπο την άνοιξη όπου αναμένεται να κατατεθεί το νέο νομοσχέδιο για την εκπαίδευση από το νέο υπουργό Παιδείας Φίλη. Πιο συγκεκριμένα, δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι σε όλα τα προαναφερθέντα νομοσχέδια προβλεπόταν η επιβολή αλυσίδων μαθημάτων, οι διαγραφές φοιτητών στα ν+2 χρόνια κοκ. Όλα τα παραπάνω, για εμάς αποδεικνύουν ότι η κίνηση του κράτους αυτή τη στιγμή στοχεύει -μεταξύ άλλων- στο να εντατικοποιήσει τον ρυθμό σπουδών των φοιτητών, στο να δημιουργήσει, με λίγα λόγια, μία πολύ “σφιχτή” φοιτητική καθημερινότητα. Μια φοιτητική καθημερινότητα που θα αρχίζει και θα τελειώνει σε πολύωρες παρακολουθήσεις μαθημάτων, σε non-stop εκπονήσεις εργασιών, στην κάλυψη υπέρογκων υλών. Προφανώς αυτή η κίνηση δεν είναι κάποιο “βίτσιο” ή κάποια παραξενιά του υπουργείου και της κυβέρνησης, αλλά έχει μία πολύ σαφή στόχευση και αυτή είναι η διαμόρφωση μίας συγκεκριμένης κουλτούρας για τους φοιτητές που θα απαντά στις σημερινές συνθήκες εργασίας. Πιο απλά, οι φοιτητές θα συνηθίζουν ήδη από τώρα στο να προσαρμόζονται σε ένα πλήρως εντατικοποιημένο πρόγραμμα είτε αυτό εμφανίζεται με τη μορφή συμπυκνωμένων και βραχείων εξεταστικών είτε –μελλοντικά- υπό τη μορφή 12ωρης συνεχόμενης εργασίας, χωρίς να σηκώνουν κεφάλι.
Για μας είναι κάτι παραπάνω από αυτονόητο ότι οι εξεταστικές περίοδοι πρέπει να είναι “πλατιές” σε διάρκεια και , άρα , διπλές με το σύνολο των φοιτητών να μπορεί να εξετάζεται σε όσα μαθήματα επιθυμεί , ανεξαρτήτως εξαμήνου. Ειδικά σε μία περίοδο πρωτοφανούς οικονομικής ύφεσης και φτωχοποίησης του συνόλου της κοινωνίας, δεν θα επιτρέψουμε οι συμφοιτητές μας -και ειδικά εκείνοι από την επαρχία- να συντηρούν σπίτια και να πληρώνουν ενοίκια μέχρι το καλοκαίρι μόνο και μόνο γιατί δεν τους δίνεται η δυνατότητα να δώσουν όσα μαθήματα επιθυμούν έτσι ώστε να ολοκληρώσουν εγκαίρως τις σπουδές τους. Διεκδικούμε έναν ανθρώπινο ρυθμό σπουδών όπου κανένας φοιτητής δεν θα εξοντώνεται φυσικά και ψυχολογικά προκειμένου να αποσπάσει ένα πτυχίο, πόσο μάλλον, σε μία συγκυρία όπου η ένταξη στην αγορά εργασίας με αξιοπρεπείς συνθήκες αποτελεί την εξαίρεση και όχι τον κανόνα. Απέναντι στη συλλογική κατάθλιψη στην οποία μας υποβάλλουν οι μνημονιακές πολιτικές κυβέρνησης και τρόικα, να προτάξουμε τους συλλογικούς αγώνες και , σε τελική ανάλυση, τις συλλογικές μας νίκες.
Ρ.Α.Σ.-
Ε.Α.Α.Κ.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου