12 Νοε 2009

Η ΑΝΗΦΟΡΑ ΤΗΣ ΦΟΙΤΗΤΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ (ή αλλιώς ‘‘στρατιωτάκια ακούνητα...’’)

Η περίφημη νομοθετική ρύθμιση σχετικά με τη λίστα συγγραμμάτων που εμπεριέχεται στον νόμο πλαίσιο και τον πρότυπο εσωτερικό κανονισμό αποτελεί πλέον μέρος της ήδη βεβαρημένης φοιτητικής μας καθημερινότητας. Εν ολίγοις όποιος θέλει να πάρει το πτυχίο του πολιτικού επιστήμονα μάλλον θα δεινοπαθήσει…
Παλαιότερα τα θέματα της εξεταστικής προέρχονταν από συγκεκριμένη ύλη, της οποίας είχαμε γνώση. Με βάση όμως αυτή τη νέα ρύθμιση η εξεταστέα ύλη μεγαλώνει επικίνδυνα και παίρνει χαοτικές διαστάσεις, αφού πλέον τα θέματα μπορεί να προέρχονται από οποιοδήποτε πακέτο-επιλογή βιβλίων συμπεριλαμβάνεται στη λίστα. Επιπλέον με τη νέα ρύθμιση τα φαινόμενα καθηγητικής αυθαιρεσίας θα ενταθούν ακόμα περισσότερο, όπως διαπιστώσαμε και στην εξεταστική του Ιουνίου οι περσινοί πρωτοετείς (πχ. στη Πολιτική Επιστήμη, όπου τα θέματα του καθηγητή προέρχονταν από 3 βιβλία και όχι από 2 όπως ορίζει η ρύθμιση). Είναι σημαντικό έτσι να αναφέρουμε πως η νέα ρύθμιση θίγει και το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης, αφού ο φοιτητής θα αναγκαστεί σε αρκετές περιπτώσεις να αγοράσει με χρήματα από τη τσέπη του και το δεύτερο πακέτο βιβλίων, μιας και δικαιούται δωρεάν μόνο το ένα.
Η φοιτητική μας καθημερινότητα στον ‘‘ατελείωτο δρόμο προς το πτυχίο’’ μάλλον θα δυσκολέψει ακόμα περισσότερο αφού πλέον το διάβασμα και οι παρακολουθήσεις μαθημάτων θα είναι επιτακτική ανάγκη για όλους μας, ώστε να διατηρήσουμε τις όσες ελπίδες έχουμε να περάσουμε τα μαθήματα. Με τους όρους φοίτησης όμως πλήρως εντατικοποιημένους είναι σαφές οτι η ζωή των εργαζόμενων φοιτητών θα γίνει ασφυκτική(Ούτε νύξη βεβαίως δεν χρειάζεται για τον ελεύθερο χρόνο των φοιτητών…).
Έχοντας ήδη ανακοινωθεί τα αποτελέσματα της εξεταστικής του Ιουνίου στο τμήμα μας, παρατηρούμε ότι για ακόμα μια φορά τα κοψίματα οργιάζουν, αποδεικνύοντας ότι κι αυτά είναι ακριβώς στην κατεύθυνση της εντατικοποίησης και της δυσχέρανσης των όρων φοίτησης, και τελικά τελικά της πειθάρχησης του φοιτητικού σώματος. Ενδεικτικά μπορούμε να αναφέρουμε οτι στη Πολιτική Οικονομία τα κοψίματα έφτασαν το 75,5% και στους Συνταγματικούς Θεσμούς το 67%. Υπερβολικά υψηλά κοψίματα σε μαθήματα Α’έτους, ώστε και οι ‘‘νεοσύλλεκτοι’’ να αρχίσουν να συνηθίζουν τη νέα τους εντατικοποιημένη καθημερινότητα πριν προλάβουν να αποκτήσουν χαρακτηριστικά αμφισβήτησης προς τους εξαιρετικά σκληρούς εξεταστικούς φραγμούς…
Επίσης να αναφέρουμε ότι στην ίδια λογική, οι καθηγητές ειδικά στην κατεύθυνση της Πολιτικής Ανάλυσης κρατούν συστηματικά παρουσίες παρότι δεν υπάρχει στη σχολή μας υποχρεωτική παρακολούθηση. Επίσης πολλοί καθηγητές βάζουν υποχρεωτικές εργασίες, οι οποίες όμως δεν προσμετρούνται στο βαθμό προκειμένου να μπορούν οι φοιτητές να δίνουν το μάθημα. Ακόμα βάζουν βαθμούς με βάση ποσοστώσεις τύπου 30% παρακολούθηση, 40% εργασία και 30% εξέταση, και ως εκ τούτου, η παρακολούθηση των μαθημάτων γίνεται επιτακτική, άσχετα με το αν εμείς έχουμε τη δυνατότητα να βρισκόμαστε σε αυτά ή όχι. (Μη σου τύχει κάτι αδερφέ…Βρέξει-χιονίσει θα ‘σαι εκεί!).
Τέλος, παρατηρείται και στη σχολή μας περεταίρω αυστηροποίηση της εξεταστικής διαδικασίας, μέσα από την ασφυκτική επιτήρηση κατά τη διάρκεια της εξέτασης των μαθημάτων(πχ. αναίτιος μηδενισμός γραπτών, 3 και 4 επιτηρητές στα ‘‘δύσκολα’’ αμφιθέατρα κ.α).